Kristianstads res- och upplevelsemässa

Res- och Upplevelse mässa på Kristianstad Österlen Airport En reklambyrå har alltid en tuff uppgift att skapa kampanj för ett event. Speciellt om det är första edition och kunden har inte den exakta bilden hur dagen kommer att se ut i alla detaljer. Målet är att grafisk visualisera upplevelsen som gäster vill och ska ha. Hur visualiserar man en mässa om resor och upplevelser? Till exempel med varma färger som symboliserar soliga dagar på semester, en „Indiana Jones„- liknande logotyp som ger en äventyrskänsla och en glad resväska med mini flygplan på, för att tydliggöra vad eventet handlar om. Vi har lagt mycket fokus på enkelheten och tydligheten för att budskapet ska bli tydligt för alla potentiella besökare på den första Res- och upplevelse mässan på Kristianstad Österlen Airport. Meningar var att reklamen ska också motivera folk att besöka mässan. Effekten blev bättre än förväntat. Den första mässan blev en stor succé. Många besökare, fantastisk stämning och en nöjd kund.