TryggaKliniken öppnas i Kristianstad

Mål: 1000 nya patienter efter inflytning

Det är alltid en utmaning att öppna ett ny vårdcentral i stan där redan finns stor konkurrens och där andra aktörer är väldigt duktiga. Tillsammans med Diana från TryggaKliniken skapade vi ett strategi som baseras på olika typer av kanaler för att nå olika grupper av kunder och skapa så stor intryck som möjligt.

Öppningen av TryggaKlinikens nya lokaler planeras ske den 1 oktober. Målet är att tills dess skapa kännedom om den nya vårdcentralen bland Kristianstadsborna.

Först skapade vi ett key visual som på ett annorlunda sätt presenterar TryggaKlinikens personal och som strålar ut positiv energi och ska attrahera både unga och äldre patienter.

Genom att använda den intrycksfull key visual:

- i utskick av inbjudningar med traditionell post till de flesta hushåll i Kristianstad,
- på ca. 30m2 stor vepa som hängdes ut på fasaden,
- ett flertal facebook och instagram inlägg,
- instagram-ram
- som tryckt broschyr till kunder som skapade högt kännedom av TryggaKlinikens varumärke.

Det var ganska kort deadline för kampanjenmen tack vare ett mycket bra samarbete, kreativitet, engagemang och hårt arbete både hos kunden och i vårt team blev premiären väldigt lyckad. Många personer kom till öppningsfesten i TryggaKlinikens nya lokaler och antal patienter har snabbt uppnåtts målet, dvs. 1000.